Informujemy, że czas obsługi i realizacji zamówień w sklepie Litex Garden nie uległ wydłużeniu.
Jesteśmy dostępni telefonicznie oraz poprzez e-mail.
Najczęstsze pytania (FAQ)

Chcemy, aby zakupy u nas były przyjemnością i nie sprawiały zbędnych zmartwień. Dlatego udostępniamy najczęściej zadawane przez klientów pytania.

Najczęściej zadawane pytania

Najczęściej zadawane pytania

 

Decyzja o zakupie pierwszego parasola ogrodowego nie należy do najłatwiejszych. Poniżej odpowiadamy na pytanie związane z procesem zakupu i reklamacji. Odpowiemy także na pytania z takich obszarów jak eksploatacja parasola czy warunki gwarancyjne.

 
 

A. Akcesoria i usługi dodatkowe

  1. Czy parasole są produkowane w Polsce?
    Tak, jesteśmy Polskim producentem parasoli i mebli ogrodowych od ponad 26 lat. Cały proces produkcyjny odbywa się w halach produkcyjnych przy siedzibie firmy w Ostrowie Wielkopolskim.
  2. Jakie tkaniny są wykorzystywane do produkcji poszyć parasoli?
    W wersji standardowej używamy tkanin poliestrowych produkowanych w Polsce, w ofercie posiadamy także tkaniny SUNBRELLA® produkowane we Francji.
  3. Ile wynosi okres gwarancyjny na parasole?
    Parasole i poszycia dla klientów indywidualnych objęte są 24 miesięcznym okresem gwarancyjnym.
  4. Czy można kupić parasol bez podstawy?
    Jak najbardziej. Można także zakupić parasol z samą kratownicą lub same obciążniki do różnych podstaw z naszej oferty. Pamiętaj, że każdy parasol ma minimalne wymagania co do obciążenia – sprawdź to, aby nie kupić zbyt lekkiej podstawy.
  5. Czy w ofercie dostępne są poszycia na parasole innych firm?
    Nie, w ofercie Litex Garden znajdują się tylko produkty marki Litex Garden.
  6. Czy możliwe jest zamówienie indywidualnego wymiaru poszycia na dostarczone konstrukcje parasoli lub namiotów?
    Nie, oferta Litex Garden obejmuje tylko poszycia parasoli oraz tkaniny na markizy i zadaszenia. W celu przesłania zapytania ofertowego dla klientów biznesowych, prosimy o kontakt tutaj.
Wróć do menu ↑
 
 

B. Wymiana poszycia i podstawy

  1. Jak dobrać nowe poszycie do parasola?
    W celu dobrania odpowiedniego poszycia do zakupionego w Litex Garden parasola, wymagane jest podanie modelu i rocznika parasola lub następujących informacji:
    - Kształt parasola (kwadrat, okrągły),
    - Ilość ramion parasola,
    - Długość ramion parasola (w przypadku parasoli kwadratowych to długość ramion: krótszego i dłuższego),
    - Sposób otwierania parasola (np. sznurek, rączka teleskopowa),
    - Dodatkowe opcje (np. drugi daszek, wentyl).
  2. Czy mogę zmienić podstawę parasola lub uzupełnić jej elementy?
    Tak, podstawę można wymienić lub uzupełnić o brakujące elementy. Każdy parasol ma własne wymagania co do obciążenia podstawy – pamiętaj, aby to sprawdzić i nie kupić zbyt lekkiej podstawy.
  3. Czy poszycia parasoli można wymieniać i w jaki sposób to robić?
    Tak, poszycia parasoli można wymieniać. Jest to do wykonania we własnym zakresie. Więcej informacji i instrukcje wymiany poszyć dostępne są tutaj.
Wróć do menu ↑
 
 

C. Akcesoria i usługi dodatkowe

  1. W jakich kolorach dostępne są moskitiery do parasoli?
    Moskitiera dostępna jest tylko w kolorze białym, dla modelu Ibiza 4,2 m z poszyciem szarym i naturalnym.
  2. Czy moskitierę można dokupić osobno?
    Moskitierę można dokupić osobno tylko do parasola Rio, ponieważ przy poszyciu zamocowany jest rzep i możliwy jest jej łatwy montaż. Przy parasolu Ibiza nie ma możliwości zakupu moskitiery w późniejszym czasie.
  3. Czy istnieje możliwość nadruku na parasolach?
    Tak, nasze doświadczenie w branży reklamowej pozwala na oferowanie niezwykłej jakości druku na poszyciu parasola. W celu realizacji zamówienia personalizowanego, prosimy o kontakt telefoniczny lub poprzez e-mail.
  4. Czy można dokupić części zamienne i zapasowe do parasola?
    Tak, posiadamy pełną gamę części zapasowych i zamiennych do wszystkich parasoli, które aktualnie znajdują się w ofercie.
Wróć do menu ↑
 
 

D. Konstrukcja i funkcje

  1. Jak zamocowane jest oświetlenie w parasolach typu Ibiza?
    Oświetlenie to taśmy LED, które zamontowane są na co drugim ramieniu parasola. Więcej informacji znajduje się w instrukcji obsługi dla modeli Ibiza.
  2. Czy możliwy jest montaż parasola we własnym zakresie?
    Nasze parasole tworzymy z myślą o łatwości ich użytkowania. Wystarczy nałożyć parasol na nasadę podstawy, a po nałożeniu przełożyć śruby przez otwór zamieszczony na rurze masztowej parasola. Istnieje możliwość zamówienia podstawy pozwalającej na montaż poniżej powierzchni gruntu.
  3. Czy parasole mają wentylacje?
    Tak, niektóre z modeli parasoli posiadają dodatkowy daszek. Tego typu konstrukcja zapewnia odpowiednią wentylacje pod całą czaszą parasola.
Wróć do menu ↑
 
 

E. Użytkowanie i eksploatacja

  1. Do jakiej prędkości wiatru można bezpiecznie użytkować parasol?
    Nasze parasole poddawane są badaniom na siłę wiatru, a szczegółowe dane, dotyczące bezpiecznego użytkowania parasoli, znajdują się w kartach technicznych produktów.
  2. Czy parasole są nieprzemakalne?
    Zarówno tkaniny, jak i tworzone z nich poszycia pokryte są apreturą wodoodporności i wodoszczelności, co w praktyce pozwala na użytkowanie parasoli w trakcie delikatnych opadów deszczu. Specjalne sposoby wykończenia, które stosujemy, skutecznie zabezpieczają przed przedostawaniem się wody np. przez szwy.
  3. Czy podstawy mogą być napełnianie wodą lub piaskiem?
    Nasza aktualna oferta bazuje na podstawach betonowych. Masywność naszych parasoli wymaga odpowiedniego dociążenia, którego nie można osiągnąć podstawami uzupełnianymi piaskiem lub wodą.
  4. Czy oświetlenie parasola wymaga podłączenia do sieci elektrycznej?
    W przypadku funkcji oświetlenia wymagane jest podłączenie kabla do gniazdka 230 V. Oświetlenie parasola nie jest zasilane bateryjnie.
Wróć do menu ↑
 
 

F. Zamówienia i płatności

  1. Jak zapłacić za zamówienie?
    Po dodaniu produktu do koszyka nastąpi przekierowanie do formularza zamówienia. W formularzu zaznaczamy sposób płatności. Szczegółowe informacje o formach płatności dostępne są tutaj.
  2. Czy mogę osobiście odebrać zamówienie?
    Tak, zamówienie można odebrać osobiście w siedzibie firmy. Aby skorzystać z tej opcji, w koszyku jako formę dostawy zaznaczymy odbiór osobisty. Termin odbioru zamówienia ustalany jest indywidualnie z klientem. Więcej informacji na temat odbiorów osobistych znajduje się tutaj.
  3. Jaki jest koszt dostawy w przypadku zamówień większych ilości wybranego modelu?
    Koszt dostawy w przypadku zamówienia większej ilości produktów ustalany jest indywidualnie. W przypadku realizacji zamówień dla firm, prosimy o kontakt tutaj.
  4. Czy cena parasola oraz dostawy zmienia się gdy zakupimy ją bez podstawy?
    Tak. Cena za parasol zmniejszy się w zależności od modelu parasola oraz podstawy dla niego dedykowanej. W celu dokładnej wyceny prosimy o kontakt z konsultantem.
  5. Czy faktura zostanie dostarczona z zamówieniem?
    Faktura dostarczana jest zarówno drogą elektroniczną (na podany adres e-mail), jak i wraz z zamówionym produktem, jako dowód wydania i sprzedaży.
  6. Jak zmienić swoje zamówienie?
    Jeżeli zamówienie zostało już złożone, a wymagana jest zmiana, prosimy o pilny kontakt bezpośrednio z naszym konsultantem.
  7. Czy mogę zwrócić zakupiony produkt?
    Klienci mają prawo odstąpić od umowy zakupu w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy.
    Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednorazowego Oświadczenia np.: pismo wysłane drogą pocztową do siedziby firmy lub pocztą elektroniczną na adres mailowy.
  8. W jaki sposób mogę zareklamować zakupiony produkt?
    Reklamację można składać w formie elektronicznej poprzez formularz reklamacyjny, który należy przesłać na e-mail reklamacje@litexgarden.pl lub w formie pisemnej na adres sklepu. Reklamacja powinna zawierać:
    - imię i nazwisko, adres, adres e-mail Nabywcy,
    - datę zawarcia Umowy stanowiącej podstawę reklamacji,
    - przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Nabywcy,
    - wszelkie okoliczności i dowody uzasadniające reklamację.
    Pobierz formularz reklamacyjny.
  9. Czy cena za dostawę przy zamówieniu kilku sztuk parasoli zwiększy się?
    Zazwyczaj tak. Wówczas wyceniamy dostawę indywidualnie. Do wyceny potrzebne są takie informację jak ilość parasoli, kod pocztowy, miejscowość oraz informację orz określenie czy parasole mają być dostarczane z podstawami. W celu dokładnej wyceny prosimy o kontakt z konsultantem.
Wróć do menu ↑
 
 

G. Konserwacja i pielęgnacja

  1. Jak odpowiednio dbać o parasol?
    W celu odpowiedniej konserwacji parasola w sezonie i poza nim, zalecamy zapoznać się z naszymi poradnikami, dostępnymi tutaj. Odpowiednia konserwacja parasola pozwoli na zachowanie jego dobrego stanu przez wiele sezonów.
  2. Jak przechowywać parasol poza sezonem?
    Przechowywanie parasola powinno odbywać się w warunkach stałych, w których parasola nie jest narażony na pogodę (np. garaż, pomieszczenie gospodarcze). W naszej ofercie dostępne są również pokrowce na parasole, dostępne na zamówienie.
Wróć do menu ↑
 
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl